Podology USA

Brand

Voor een Amerikaans bedrijf gespecialiseerd in het leveren van orthopedische diensten creëerden wij een merk.

Achtergrond

Podology USA is een bedrijf dat zich bezighoudt met het leveren van verschillende orthopedische diensten en producten voor de gespecialiseerde voetzorg. Vergeleken met West-Europa is deze markt in de Verenigde Staten nog relatief onontwikkeld. Podology USA levert orthopedische producten voor mensen met voetproblemen en hanteert daarvoor een eigen methode. Deze methode gaat uit van een holistische aanpak en belooft ook resultaten buiten alleen voetproblemen. Podology USA geeft zelf trainingen om deze methode aan partners over te brengen.

Strategie

We willen Podology USA neerzetten als de highend leverancier van orthepedische producten in te VS. We zetten daarom in op een toekomstgericht beeld dat appelleert aan de meest vooruitstrevende organisaties.

Concept

Het onderliggende concept voor de branding van Podology USA is de opwaartse spiraal. Het vizier ligt op het grote plaatje, maar door van onderaf te beginnen kan er gebouwd worden aan een beter totaalresultaat.

Ontwerp

Het beeldmerk is een gestileerde opwaarte spiraal die ook op een dergelijke wijze geanimeerd kan worden. Tevens refereert de vorm aan de leest van een schoenmaker.

Podology USAPodology USAPodology USAPodology USA

Zomaar wat werk van ons

Crops
Jan Krüs, piano- en vleugeltechnieker